Translate

Ейдетика


https://www.youtube.com/watch?v=X7Lsw0WtIA8

Метод запам’ятовування цифр та чисел за асоціаціями  «Системи ЦОК»
(цифро-образне кодування).
За допомогою цієї системи будемо уявляти цікаву історію певних персонажів, а знаючи перекодування (кожному образу відповідає певна цифра) – легко відтворимо в пам’яті цифри. Для того, щоб діти чітко знали та уявляли, які предмети до якої цифри відносяться, потрібно на уроках, вдома використовувати колаж з цифрами. Можна, щоб діти намалювали свій особистий колаж.
В якому цифри та числа вони  розфарбовують уявою. Кожну ци­фру учень перетворює в образ, який вона йому нага­дує. Можна використовувати наступні асоціації:
1     – Буратіно (і будь-який казковий герой);     
     2 – лебідь (та будь-який птах);
    3 – змія (і всі екзотичні тварини);
  4 – стілець догори ногами (і всі меблі);
     5 – яблуко (фрукти);
     6 – чайник (і будь-яка техніка або по­суд);
     7 – прапорець (різного кольору);
     8 – окуляри ;
     9 – кит ( або будь-яка риба);  
     0 – бублик.
Головне при запам'ятовуванні чисел – уявляти всіх дійових осіб живими і змушувати їх у незвичайний спосіб спілкуватися між собою. Створити зорові образи допоможе комп’ютерна презентація з розміщеними на слайдах яскравими ілюстраціями або малюнки.
Після того як діти чітко вивчають цифро-образне перекодування, можна переходити до використання асоціативних зв’язків. Для асоціативних зв’язків використовуємо наступні методи запам’ятовування: метод колажу, метод крючків, метод Цицерона та інші.

Вивчення таблиці додавання на 2 методом  запам’ятовування цифр та чисел за асоціаціями
 2+1=3  Лебідь з Буратіно гралися і змії злякалися.
 2+2=4  Лебідь з Лебедем на перевернутому стільці катаються. 2+3=5  Лебідь із змією яблуко їдять.
2+4= 6 Лебідь сидить на  стільці і тримає чайник.
2+5= 7 Лебідь їв яблуко і побачив прапорець.
2+6= 8 Лебідь поставив чайник на окуляри.
 2+7= 9 Лебідь з прапорцем поїхав на киту кататись.
 2+8=10 Лебідь в окулярах побачив Буратіно з бубликом.
2+9=11 Лебідь і кит зустріли два Буратіно
2+10=12 Лебідь зустрів Буратіно з бубликом, тепер Буратіно і Лебідь – друзі.   

Так само можна вивчати і таблицю множення

  Для запам’ятовування ряду чисел можна використати
Метод Цицерона (Метод місць). Цей метод полягає в тому, що інформація (числа) розташовується навмисно в нашій уяві на стінах, вікнах, приміщенні класу. Розташувати в приміщенні можна таблицю множення, багатоцифрові числа, склад числа, словникові слова, орфограми тощо. За допомогою гри з числами діти запам’ятовують не лише набори чисел, а й телефони своїх батьків. А зараз ми з вами спробуємо запам’ятати деякі цифри.

Перед вами набір цифр, ваше завдання подивитись на них уважно, запам’ятати їх і записати. 3,1415926535897
Хто скільки цифр запам’ятав?
А тепер за методом Цицерона ми з вами розмістимо цифри по всій класній кімнаті, я буду говорити де яка цифра, а ви уявляєте і запам’ятовуєте.
3,1415926535897
Уявляємо, що на дверях червоною фарбою намальована величезна цифра 3, а на класній дошці написали крейдою 14. Ліворуч на стіні товстим цвяхом нашкрябаємо 15. На підлозі, на осипаній штукатурці, після нашої витівки з цвяхом, указкою напишемо 926. Заходить директор і каже : «Ви що тут робите?». А ми відповідаємо: « 5 – 3 – 5 – ми прийшли сюди пограть». А він нам у відповідь: «8 – 9 – 7 –до роботи час усім».
   Проходимо цим маршрутом ще раз і списуємо уявні числа.

Нічого страшного, якщо одразу не вдалось запам’ятати. Конфуцій говорив : «Щоб навчитися плавати, потрібно зайти у воду. Для того щоб навчитись запам’ятовувати, треба тренуватися». 

Немає коментарів:

Дописати коментар