https://www.youtube.com/watch?v=X7Lsw0WtIA8
Метод запам’ятовування цифр та чисел за асоціаціями «Системи ЦОК»
(цифро-образне
кодування).
За допомогою цієї системи
будемо уявляти цікаву історію певних персонажів, а знаючи перекодування
(кожному образу відповідає певна цифра) – легко відтворимо в пам’яті цифри. Для
того, щоб діти чітко знали та уявляли, які предмети до якої цифри відносяться,
потрібно на уроках, вдома використовувати колаж з цифрами. Можна, щоб діти
намалювали свій особистий колаж.
В якому цифри
та числа вони розфарбовують уявою. Кожну
цифру учень перетворює в образ, який вона йому нагадує. Можна використовувати
наступні асоціації:
1
– Буратіно (і будь-який казковий
герой);
2 –
лебідь (та будь-який птах);
3 –
змія (і всі екзотичні тварини);
4 –
стілець догори ногами (і всі меблі);
5 –
яблуко (фрукти);
6 –
чайник (і будь-яка техніка або посуд);
7 –
прапорець (різного кольору);
8 –
окуляри ;
9 –
кит ( або будь-яка риба);
0 –
бублик.
Головне при
запам'ятовуванні чисел – уявляти всіх дійових осіб живими і змушувати їх у
незвичайний спосіб спілкуватися між собою. Створити зорові образи допоможе
комп’ютерна презентація з розміщеними на слайдах яскравими ілюстраціями або малюнки.
Після того як діти чітко вивчають
цифро-образне перекодування, можна переходити до використання асоціативних
зв’язків. Для асоціативних зв’язків використовуємо наступні методи
запам’ятовування: метод колажу, метод крючків, метод Цицерона та інші.
Вивчення таблиці додавання на
2 методом запам’ятовування цифр та чисел за асоціаціями
2+1=3 Лебідь з Буратіно гралися і змії
злякалися.
2+2=4 Лебідь з Лебедем на перевернутому
стільці катаються. 2+3=5 Лебідь із змією яблуко їдять.
2+4= 6 Лебідь сидить на стільці і тримає чайник.
2+5= 7 Лебідь їв яблуко і
побачив прапорець.
2+6= 8 Лебідь поставив чайник
на окуляри.
2+7= 9 Лебідь з прапорцем поїхав на киту
кататись.
2+8=10 Лебідь в окулярах побачив Буратіно з
бубликом.
2+9=11 Лебідь і кит зустріли
два Буратіно
2+10=12 Лебідь зустрів
Буратіно з бубликом, тепер Буратіно і Лебідь – друзі.
Так само можна вивчати і таблицю множення
Для запам’ятовування ряду чисел
можна використати
Метод Цицерона (Метод місць). Цей метод
полягає в тому, що інформація (числа) розташовується навмисно в нашій уяві на
стінах, вікнах, приміщенні класу. Розташувати в приміщенні можна таблицю
множення, багатоцифрові числа, склад числа, словникові слова, орфограми тощо.
За допомогою гри з
числами діти запам’ятовують не лише набори чисел, а й телефони своїх батьків. А зараз
ми з вами спробуємо запам’ятати деякі цифри.
Перед вами набір цифр, ваше завдання
подивитись на них уважно, запам’ятати їх і записати. 3,1415926535897
Хто скільки цифр запам’ятав?
А тепер за методом Цицерона ми з вами
розмістимо цифри по всій класній кімнаті, я буду говорити де яка цифра, а ви
уявляєте і запам’ятовуєте.
3,1415926535897
Уявляємо, що на дверях червоною фарбою
намальована величезна цифра 3, а на класній дошці написали крейдою 14. Ліворуч
на стіні товстим цвяхом нашкрябаємо 15. На підлозі, на осипаній штукатурці,
після нашої витівки з цвяхом, указкою напишемо 926. Заходить директор і каже :
«Ви що тут робите?». А ми відповідаємо: « 5 – 3 – 5 – ми прийшли сюди пограть».
А він нам у відповідь: «8 – 9 – 7 –до роботи час усім».
Проходимо цим маршрутом ще раз і списуємо уявні числа.
Немає коментарів:
Дописати коментар